icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-maps Vimeo
Havenmeesterweg 100

Renovatie KLM Topside

Kondor Wessels Amsterdam verbouwt/renoveert de tweede tot en met de zesde verdieping van de kantoren op de Havenmeesterweg. Tijdens de werkzaamheden is dit kantoor 24/7 in gebruik. Ook is er een gedeelte waar de catering van KLM zit.

Opdrachtgever
KLM Real Estate & Facility Contracting
Architect
Coare
Bouwdirectie
Brink Groep
Constructeur
ABT Wassenaar
Omvang
Totaal bvo: 7000m2 kantoor
Periode uitvoering
9 maanden
Oplevering
Eind 2019
Bijzonderheden
Vloerdelen en geveldelen zijn verwijderd, alles via binnenliften afgevoerd. 'Structural glazing' toegepast in de nieuwe gevelopeningen en in de vides speciaal ontworpen trappen geplaatst.
RO180010 KLM Topside-9837.jpeg

Structural glazing

Half oktober is de ruwbouw fase zo goed als gereed. De gevelopeningen zijn dichtgezet met structural glazing, het balkon is geplaatst en de laatste videtrap wordt gemonteerd.

RO180010 KLM Topside 9699.jpeg

Afwerking

De plafonds en alle installatievoorzieningen zijn door de schilder gespoten en daarom is de installateur druk met het monteren van de koelplafonds. Er wordt van boven naar beneden gewerkt en op de 6e verdieping zijn de wanden gesausd en de brandwerende puien geplaatst, de stoffeerder verwacht deze week gereed te zijn met de vloerafwerking op de 6e verdieping. Vervolgens kunnen de glazen binnenwanden en het maatwerk meubilair worden geplaatst. Tenslotte moeten er nog overzetvensterbanken, aluminium radiatoromkasting en brandschermen geplaatst worden. Hier wordt naar verwachting in week 43 mee gestart.

RO180010 KLM Topside 9635.jpeg

Entree

Aanvullend is de vraag gekomen vanuit de opdrachtgever om ook de entree uit te bouwen. Omdat de entree nog gebruikt wordt door de medewerkers van KCS zal eerst een tijdelijke ingang gecreëerd moeten worden aan de andere kant van het terrein voordat er gestart kan worden met de sloop van de oude entree.